Egy keményen dolgozó kisember találkozása a svéd valósággal

Beáll a kapuba, svéd

Beáll a kapuba, svéd

Pár szó a Volvóról

2017. december 29. - Majoros Ferenc

Fel kell kössük a gatyát Magyarországon, ha Kína Európai bástyája akarunk lenni, vagy ha az önvezető autókkal kapcsolatos területen akarunk a húsosfazék közelébe kerülni.

Nem annyira közismert otthon, hogy a Volvo autógyár teljes mértékben kínai tulajdonban van, most már jó pár éve. A személyautógyártól külön létezik a teherautókat gyártó Volvo részvénytársaság, melynek részvényeivel szabadon lehet a tőzsdén kereskedni. Na, ebbe a cégbe lett a héten a legnagyobb tulajdonos most az a kínai cég, amelyik a személyautógyárat birtokolja. Megy is most a matek a svédeknél, hogy akkor ez most jó, avagy sem.

wp_000713.jpg

A mai göteborgi újságban azt fejtegetik, hogy a teherautó és a személyautó gyártás valamikor a 1920-as években vált külön „szakmává”, és egészen mostanáig külön utat járt be. Ami újra egy irányba tereli őket, az az önvezető technológia megjelenése. Úgy néz most ki, hogy egy ilyen szoftver jó mind a kettőnek, úgyhogy a fejlesztések mindkét iparágnak szólnak, érdemes koncentrálni a tudást és az erőforrást.

Ezért a kínaiak megegyeztek a svéd kormánnyal, hogy 2020-ra felhúznak egy 3500 főt foglalkoztató innovációs központot Göteborgban, ahol az önvezető technológiával  fognak foglalkozni. A svédek azonnal mellé tettek jó pár tízmilliárd forintnyi koronát (szintén 2020-ig befektetendő), amelynek célja az ezzel kapcsolatos K+F tevékenységek támogatása. Na, ezt lesz nehéz űberelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://joros.blog.hu/api/trackback/id/tr3313533045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása