Fel kell kössük a gatyát Magyarországon, ha Kína Európai bástyája akarunk lenni, vagy ha az önvezető autókkal kapcsolatos területen akarunk a húsosfazék közelébe kerülni.
Nem annyira közismert otthon, hogy a Volvo autógyár teljes mértékben kínai tulajdonban van, most már jó pár éve. A személyautógyártól külön létezik a teherautókat gyártó Volvo részvénytársaság, melynek részvényeivel szabadon lehet a tőzsdén kereskedni. Na, ebbe a cégbe lett a héten a legnagyobb tulajdonos most az a kínai cég, amelyik a személyautógyárat birtokolja. Megy is most a matek a svédeknél, hogy akkor ez most jó, avagy sem.
A mai göteborgi újságban azt fejtegetik, hogy a teherautó és a személyautó gyártás valamikor a 1920-as években vált külön „szakmává”, és egészen mostanáig külön utat járt be. Ami újra egy irányba tereli őket, az az önvezető technológia megjelenése. Úgy néz most ki, hogy egy ilyen szoftver jó mind a kettőnek, úgyhogy a fejlesztések mindkét iparágnak szólnak, érdemes koncentrálni a tudást és az erőforrást.
Ezért a kínaiak megegyeztek a svéd kormánnyal, hogy 2020-ra felhúznak egy 3500 főt foglalkoztató innovációs központot Göteborgban, ahol az önvezető technológiával fognak foglalkozni. A svédek azonnal mellé tettek jó pár tízmilliárd forintnyi koronát (szintén 2020-ig befektetendő), amelynek célja az ezzel kapcsolatos K+F tevékenységek támogatása. Na, ezt lesz nehéz űberelni.