Egy keményen dolgozó kisember találkozása a svéd valósággal

Beáll a kapuba, svéd

Beáll a kapuba, svéd

Amikor még Ravens- Steelers volt a nyitómeccs

2014. szeptember

2015. szeptember 10. - Majoros Ferenc

 

Szeptember elején visszatért a nyár Svédországba. Újra 21 fok felé szökik napközben a hőmérséklet, előkerültek a veterán kabriók. Az emberek újra trikóban futnak a reggeli 13 fokban, és újra akciós a grillkolbász. A jó idő nekem is kedvezet, mert szeptember első két hetében egy felújításra ítélt 11 emeletes panelház-sor lakóit költöztettük át egy száz méterre lévő másik házsorba, és így szinte minden nap biciklivel jöttem-mentem a két hét során.

Az első alkalommal ott volt velem Abdi, Andrej, és egy új albán arc, Rámo, Koszovóból. Végig úgy éreztem, hogy gyorsan kész leszünk, akár már egyre is, erre ötre lettünk kész. A kiköltöztetéssel nem volt gond, viszont az új lakásba felpakolásnál rengeteg időt vesztettünk, mivel a 11 emeletre egy lift jutott, és volt mozgás bőven. Ez még csak hagyján, de a végén kiderült, hogy a lakóknak van vagy negyven kartonja az alagsorban, és azokat is vinni kell. Ráadásul az alul tárolt kartonok teljesen felnedvesedtek a padlón keresztül, így azokat még át is kellett pakolni.

Általában örülni szoktunk azoknak a „meglepetéseknek” amelyek miatt hosszabbodik a meló, mert az több pénzt jelent a hónap végi elszámolásnál, de ebben a két hétben volt olyan, hogy én a lehető leghamarabb végezni akartam. Mindezt azért, hogy délután kettőtől láthassam az ismétlését a hajnalban lejátszott Ravens-Steelers-nek, amely az NFL 2014-esidényének nyitó összecsapása volt. (Idén ugye szintén Steelers, csak a Patriots ellen. A Baltimore-New England csere okának helyes megválaszolói között kisorsolok egy kiló svéd húsgolyót.)

fernando-velasco-nfl-pittsburgh-steelers-baltimore-ravens-850x560.jpg

Tavaly nem sikerült a címvédés. Talán majd idén...

Amúgy egy idős hölgyet költöztetünk, akinek az apukája katona volt, így már gyermekkorától kezdve sokszor váltott lakást. Azután a férjével is többször költözött. A mostani a huszonötödik költözködése, így szinte paradicsomi állapotok fogadtak minket. Minden összekészítve, becsomagolva, összekötve. Meg kaptunk szilvát meg süteményt. Biztos voltam benne, hogy hamar megleszünk, de mint kiderült, hogy a rendszer ellen dolgozni itt is nehéz. Ha csak én kapkodok, hogy mihamarább meglegyünk, de mások nem, akkor nem lesz gyors a meló. (Végül is az esti ismétlésnél tudtam pótolni a mérkőzés megtekintését.)

A bejegyzés trackback címe:

https://joros.blog.hu/api/trackback/id/tr677775268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása