Egy keményen dolgozó kisember találkozása a svéd valósággal

Beáll a kapuba, svéd

Beáll a kapuba, svéd

Valami véget ért

2014.08.19.

2015. augusztus 19. - Majoros Ferenc

Utolsó napja ez az iskolai projektnek. (Elbontanak egy régi iskola épületet és felépítenek a helyére egy újat. Ez két évig tart, az oktatás addig egy ideiglenesen felhúzott konténerépületben lesz. Mi költöztetjük őket ebbe. Így, meg így, meg így.)  Két hétig jártam ide dolgozni, megszerettem a helyet.

Igaz, a végére az eső is ideért. Délután két órán zuhogott én meg pont akkor hordtam egy rakás leselejtezett tornatermi felszerelést egy konténerbe, ami az épülettől legalább száz méterre volt. Volt rajtam ugyan esőkabát, de alulról így is térdig eláztam. Ezzel együtt szép emlékekkel búcsúzom a helytől.

Amúgy igen érdekes volt látni, hogy miként is néz ki egy svéd általános iskola (belülről). Az alsó tagozatos termeket a tanárok maguk rendezik be, így az asztalok a legkülönbözőbb módon vannak egy teremben. Egymással szemben, téglalapban, L-alakban, körbe. Csak a nálunk megszokott sorokba rendezést nem láttam sehol. Az alsó tagozatosoknál amúgy még több a játék, mint az oktatóeszköz.

image_05.jpg

Egy példa az elrendezésre.

Később volt lehetőségem benézni egy alsós tanterembe, miközben óra volt. A gyerekek lent legóztak egy nagyszőnyegen. A másik, később látott érdekesség, hogy cipő nélkül, zokniban vannak, még a folyosókon is. Csak akkor húznak cipőt, amikor kimennek az udvarra (vagy haza mennek.)

A bejegyzés trackback címe:

https://joros.blog.hu/api/trackback/id/tr257719782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása